مبانی نظری مفاهیم و ابعاد رفتار شهروندی سازمانی (فصل دوم) (1)
مبانی نظری مفاهیم و ابعاد رفتار شهروندی سازمانی (فصل دوم) (1)
بخش چهارم: رفتار شهروندی سازمانی 2-17) مفهوم رفتار شهروندی .......................................................................................................................................................... 2-18) رویکردهای موجود در تعاریف ..............................................
-------
مبانی نظری مفاهیم و ابعاد رفتار شهروندی سازمانی (فصل دوم) (1)
فرمت فایل دانلودی:فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 36
حجم فایل: 53
قیمت: 48000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بخش چهارم: رفتار شهروندی سازمانی 2-17) مفهوم رفتار شهروندی .......................................................................................................................................................... 2-18) رویکردهای موجود در تعاریف ............................................................................................................................................. رفتارهای در نقش و فرانقش ................................................................................................................................................ تمام رفتارهای مثبت در داخل سازمان............................................................................................................................... 2-19) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی ............................................................................................................................................... 2-19-1) ابعاد رفتار شهروندی گراهام ........................................................................................................................................... 2-19-2) ابعاد رفتار شهروندی ارگان ............................................................................................................................................... 2-19-3) ابعاد رفتار شهروندی پادساکف ........................................................................................................................................ 2-19-4) ابعاد رفتار شهروندی بولینو و همکاران .......................................................................................................................... 2-19-5) ابعاد رفتار شهروندی بورمن و همکاران ......................................................................................................................... 2-19-6) ابعاد رفتار شهروندی فارح و همکاران ............................................................................................................................ 2-19-7) ابعاد رفتار شهروندی اسپکتور و فوکس ......................................................................................................................... 2-19-8) ابعاد رفتار شهروندی بورمن و کلمن ............................................................................................................................. 2-20) عوامل تاثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی .................................................................................................................. 2-21) پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی .......................................................................................................................... 2-22) سیاست های تشویقی رفتار شهروندی ............................................................................................................................. 2-23) پیشینه تحقیق ...................................................................................................................................................................... الف) مطالعات انجام شده در داخل کشور ....................................................................................................................................... ب) مطالعات انجام شده در خارج از کشور ..................................................................................................................................... 2-17) مفهوم رفتار شهروندی:واژه رفتار شهروندی سازمانی اولین بار به وسیله بتمن و ارگان (1983) مطرح گردید، ولی این مفهوم از نوشته های بارنارد (1938) در مورد تمایل به همکاری و مطالعات کتز و کان (1964 و 1966) در مورد عملکرد و رفتارهای خودجوش و فراتر از انتظارات نقش ناشی شده است. اصطلاحاتی که در دهه های اخیر برای تشریح چنین رفتار هایی به کار برده شده است عبارت است از: رفتار پیش اجتماعی ، رفتار فرانقشی و خودجوشی سازمانی و عملکرد زمینه ای . هر چند هر کدام از این مفاهیم خاستگاه متفاوتی داشته اند، ولی به طور کلی به مفهوم یکسانی اشاره دارند و آن رفتارشهروندی سازمانی است و منظور آن دسته از فعالیت های مرتبط با نقش افراد در سازمان است که فراتر از انتظارات وظیفه و شرح شغل ، توسط افراد انجام می شود و هرچند که سیستم پاداش رسمی سازمان این رفتارها را شناسایی نمی کند ولی برای عملکرد خوب سازمان موثر هستند (کاخکی و قلی پور،1386). در رفتار شهروندی سازمانی به طورکلی آن دسته از رفتارهایی مورد توجه قرار می گیرد که علی رغم اینکه اجباری از سوی سازمان برای انجام آن ها وجود ندارد، در سایه انجام آن ها از جانب کارکنان، برای سازمان منفعت هایی ایجاد می شود (Kwantes برای مشاهده توضیحات فایل